Zdravie a krása

Ako sa udržiavať vo forme

S pribúdajúcim vekom sa na človeka lepí čoraz viac chorôb, začínajú sa ozývať kĺby, zrak, žalúdok, prostata… Ako si užiť život a nesústreďovať sa len na zdravotné problémy?

Nie len dôchodcovia majú právo byť chorý. V dnešnom uponáhľanom svete, kde sa každý náhli za niečím, postihujú choroby napríklad kardiovaskulárneho systému čoraz častejšie aj mladšiu generáciu ľudí v produktívnom veku. Stres a vysoké pracovné nasadenie sú veľmi často príčinou vzniku stresového vredu žalúdka. K tomu sa samozrejme pridáva nesprávna životospráva. Ľudia nejedia pravidelne a ani zdravo. Väčšina sa uchyľuje k rýchlemu občerstveniu, pretože dať si pauzu na obed je luxus, ktorý si nemôžu dovoliť.

Začnite jesť zdravo a pravidelne. Vyhýbajte sa vyprážaným a mastným jedlám, zaraďte do jedálnička viac ovocia a zeleniny. Obmedzte cukor a alkohol. Neprospievajú vašej pečeni. Funkčná podpora pečene je veľmi dôležitý aspekt v prevencii ochorenia pečene. Obmedzte tiež soľ. Tá v tele udržiava vodu a môže byť príčinou toho, že sa vám nedarí schudnúť a tiež toho, že máte vysoký krvný tlak.

Niekoľko hodinová práca za počítačom deň čo deň tiež neprospieva ľudskému zraku. Oči sú namáhané, často suché, postupne dochádza k zhoršenému videniu. V prípade, že spadáte do tejto kategórie, odporúčame užívať doplnok na zlepšenie zraku.

Väčšina ľudí má dnes sedavé zamestnanie. To samo o sebe nie je príčinou bolestí chrbtice, pocitu ťažkých nôh, obezity a podobne. Príčinou toho všetkého je nedostatok pohybu. Pokiaľ máte sedavé zamestnanie, musíte to vo voľnom čase kompenzovať a dostatočne sa hýbať. Behajte, plávajte, lyžujte, choďte často na prechádzky do prírody, hrajte futbal, hokej, volejbal. Je jedno, akému druhu aktívneho pohybu sa budete venovať. Hlavné je byť často v pohybe a uvidíte, že vaše ťažkosti, na ktoré ste sa dlhú dobu sťažovali, sa eliminujú na minimum.

Comment here