Zdravie a krása

Pokojný a ničím nerušený spánok

Prerušovaný spánok? Vstávate ráno dolámaný a plnohodnotný spánok ste nezažili ani už poriadne nepamätáte? Určite ste už počuli o dôležitosti spánku. Uvedomenie si skutočnosti, ako veľmi sa potrebujete vyspať, aby ste zvládli nasledujúci deň vás privádza ešte do väčšej nervozity z neschopnosti zaspať. Myseľ nie a nie ustáť a spánok nie a nie prísť.

Zdravotný matrac môže váš problém vyriešiť ako mávnutím čarovným prútika. Počas spánku sa mozog pripravuje na aktivitu, ktorá ho čaká počas budúceho dňa. Rovnako sa počas spánku tvoria neurálne cesty a tým sa ukladajú spomienky z krátkodobej pamäte do dlhodobej. Telesná teplota je o niečo nižšia, krvný tlak klesá a dýchanie sa spomaľuje. Svaly sa po celodennej tenzii konečne dostanú do stavu relaxácie. Prísun krvi do nich sa zvyšuje a telo zabezpečuje potrebné opravy a rast tkaniva. Rovnako môžeme hovoriť aj o obnove hormonálnej rovnováhy. Vidíte teda, že kvalitný spánok je naozaj kľúčom k zdravému telu a aj mysle.

Jednoduché kroky k výberu matraca

Kvalitný spánok je rovnako dôležitý pre malých aj veľkých. Matrace 80 x 200 zoženiete taktiež aj v súhre tých najlepších vlastností, ktoré vám zaručia pohodový spánok.

Štyri aspekty, na ktoré prihliadať pri výbere matraca:

1.Vek: Deti do pätnásť rokov by rozhodne nemali spávať na mäkkom matraci. Naopak pre seniorov je najlepšie zvoliť zlatú strednú cestu.

2. Hmotnosť: Ak vážite menej ako 90 kg, tak vaša váha pri výbere matraca nehrá dôležitú rolu. Ak však vážite 90 a viac kg, tak vám odporúčame matrace s tuhosťou 3-5. tieto matrace vám poskytnú potrebnú podporu.

3.Tuhosť matraca: Ak väčšinu noci prespíte na bruchu, odporúčame stredný matrac s tuhosťou 2-4. Pre spáčov na boku odporúčame matrac viac mäkší 1-3. A konečne, ak sa v noci prevaľujete a polohy spánku striedate, vyberte si univerzálne tuhosti 2-4.

4. Materiál matraca:

  • Penové matrace
  • PUR pena
  • Studená (HR) pena
  • Pamäťová (lenivá alebo visco) pena:
  • Latexové matrace
  • Tempur

 

 

Komentáre